Zoeken in deze blog

dinsdag 6 december 2011

Reflectie over mijn verbinding - idee.

Verbinden. Dat is mijn vertrekpunt. 
Beginnen met verbinden van punten op de kaart van Genk om deze verbinding dan uitvoerig te beschrijven. Waarom en hoe zijn deze punten verbonden zoals ze zijn verbonden? Neem nu onze kaart met de bushokken van Genk. Is er een bepaalde volgorde of ordening als je van het ene bushok naar het andere gaat? En welke is die volgorde dan? Waaraan doet deze verbinding denken?

Daarna de verkregen figuur, die vertrokken is vanuit pure feitelijke Genkgegevens, "vertalen" naar een andere figuur: ik wil een bepaalde verbinding teweegbrengen. Welke verbinding wil ik zien, zichtbaar maken? Wat is de verhouding van de feitelijke verbinding met de gewilde verbinding? Waarom deze vertaling en niet een andere? Welke meerwaarde zit er dan in? Hoe verhouden de Genkenaars zich tot de nieuwe verbinding? Welke rol hebben zij hierin te spelen? En wat met mijn rol als pedagoog binnen dit verbinden? Wat wil ik verbonden krijgen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten