Zoeken in deze blog

dinsdag 8 mei 2012

Het idee voorop!

In mijn voorgaande bericht lanceerde ik de magneetzweefbus! Ik ben nog steeds enthousiast over mijn idee. Toch moet ik enkele zaken nog eens benadrukken, denk ik.

Ik heb onder meer gefocust op het technisch aspect van zo'n magneetzweefbus, met als uitgangspunt verschillende soorten magneetzweeftreinen. Misschien leek het technische wat teveel op de voorgrond te komen, hoewel het me wel degelijk gaat over de gedachte een bus te hebben zonder chauffeur. Toch heb ik deze technische piste even bereden, omdat ik vind dat je wel enige notie moet hebben over de dingen die je schrijft. Het zou anders wel experimenteel denken zijn, maar dan in het volledig ijle. (Zoals een volkshuis bedenken in de ruimte...) Ik denk dat het nuttig is te weten dat, hoewel onder meer de technische kanten momenteel een barrière vormen, mijn idee misschien in de verre toekomst toch niet zo gek is... 
Maar het moet gezegd zijn. In hoofzaak handelt het dus om het idee van een bestuurderloze bus en de beschreven moeilijkheden zijn een zijspoor.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten